Digitalisera din tidning med hjälp av CRM

Den snabba digitaliseringen av samhället har inte gått obemärkt förbi bland lokaltidningar. Allt fler lokaltidningar har insett fördelarna av att digitalisera och några av dessa är:

  • Ökad tillgång – Att publicera en tidning online gör den tillgänglig för en global publik, inte bara lokalt där den delas ut. Detta sparar i sin tur massor av tid och transportkostnader.
  • Fler inkomstkällor – Digitaliseringen utökar de kommersiella möjligheterna i och med att många fler kan läsa tidningen. Företag och organisationer kommer att vara villiga att betala mer för att annonsera i tidningen.
  • Lättare att söka – Till skillnad mot att traditionella papperstidningar är det mycket lättare att hitta gamla tidningsartiklar. Det är en bra service att erbjuda dina läsare smarta sökfunktioner med filter där de snabbt en specifik artikel.
  • Mer säkerhet – Säkerheten höjs avsevärt med digitalisering eftersom du inte längre behöver oroa dig för fysiska skador som kan inträffa på tryckeriet, såsom brand och inbrott. Digitala kopior kan sparas online där du kan komma åt innehållet från vilken enhet som helst.

Ta första steget med innovativ CRM

Det första bästa att ta för att komma igång med digitaliseringen är att börja använda CRM. Vad är CRM egentligen? CRM är en innovativ teknik som står för kundrelationshantering och är ett effektivt sätt att hantera kundrelationer digitalt. Med hjälp av ett CRM-system kan du automatisera marknadsföring, försäljningsprocesser och analysera kunddata. Även om det finns många leverantörer av CRM-system är Lime Technologies utan tvekan den marknadsledande i Norden. Lime Technologies har sedan dag ett haft målet att leverera exceptionellt användbara CRM-system som förenklar för företag att bli framgångsrika.

Klicka in på deras hemsida och välj mellan följande två produkter:

1. Lime Go – Lime Go är lättviktsvarianten med en mängd smarta funktioner som är perfekt för mindre företag och säljare.

2. Lime CRM – Lime CRM erbjuder ett fullfjädrat CRM-system som kan integreras med andra system som hemsidor och kundportaler.

Centraliserar din kunddata

En av de största fördelarna med att använda ett CRM-system är att du samlar all information om dina kunder på en plats. Allt samlas i en databas som kan analyseras med hjälp av grafiska listor, statistik och prognoser på ett ögonblick. Detta ger dig en snabb översikt som du kan använda för att basera dina viktiga beslut på när du behöver vägledning. Kom ihåg att snabba insikter är kritiskt i dagens konkurrenskraftiga samhälle där det är lätt för dina kunder att lockas av konkurrenter.